Загорается "ESP OFF"

Особенности устройства и эксплуатации электрической части автомобилей KIA SORENTO BL (2002..2009)

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Алексей 45 » 19 апр 2012, 05:12

Илья объясни поподробней что сдохло и как??? :)
Возмутитель спокойствия!
Изображение
Аватара пользователя
Алексей 45
 
 
Сообщения: 7472
Зарегистрирован: 07 мар 2011, 12:59
Откуда: Курган
Благодарил (а): 134 раз.
Поблагодарили: 74 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Другая машина
Год выпуска: 2007
Доп. информация: Инфинити QX 60
Мицубиси паджеро 4 3.8 Бензин газ

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение alexleon » 19 апр 2012, 06:33

Алексей 45 писал(а):что сдохло и как

с вероятностью 90 % у тебя проблема с датчиком АБС.
Какой- выяснит диагностика. Пока рано переживать. Замена - не проблема !.
другая машина
Аватара пользователя
alexleon
 
 
Сообщения: 463
Зарегистрирован: 18 май 2010, 21:30
Откуда: СПБ
Благодарил (а): 4 раз.
Поблагодарили: 5 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT
Год выпуска: 2006
Доп. информация: черный, EX (был)

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Que » 19 апр 2012, 09:51

Алексей 45 писал(а):что сдохло и как


Неделю как периодически загорается "ESP OFF", соответственно перестал работать и круиз-контроль. Благо на улице уже нет снега со льдом, ЕСП особо не нужен.
Соренто Классик: на 180 отрывает отрывало "дворники" от лобового Изображение
Соренто Р: пока ничего не отрывает :)
Аватара пользователя
Que
 
 
Сообщения: 961
Зарегистрирован: 18 авг 2009, 11:22
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 22 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.2TD (197 л/с), 4WD, AT, 7 мест
Год выпуска: 2010
Доп. информация: Кореец. Чип-тюнинг, No-EGR, No-DPF, Пружины Kayaba R3474 + Клаксон. Koni FSD. Распорка Полигон.

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Алексей 45 » 25 апр 2012, 13:40

вот результат????

кто что думает %) :oops:

Добавлено через 9 минут 57 секунд:
ошибки
с1627
с1203
с1205
с2402
с1702
????? :oops:
если только дело в датчике абс то :Yahoo!:
Возмутитель спокойствия!
Изображение
Аватара пользователя
Алексей 45
 
 
Сообщения: 7472
Зарегистрирован: 07 мар 2011, 12:59
Откуда: Курган
Благодарил (а): 134 раз.
Поблагодарили: 74 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Другая машина
Год выпуска: 2007
Доп. информация: Инфинити QX 60
Мицубиси паджеро 4 3.8 Бензин газ

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Que » 25 апр 2012, 14:33

Без перевода. Сухая расшифровка кодов. Суровая копипаста из офф. мануала.

C1627
The HECU interchanges requirement data with the 4WD ECU through CAN bus line for normal ABS control. For example the HECU sends a control inhibition signal to 4WD ECU for normal ABS control in case of the ABS and 4WD control requested at the same time such as wheel speed difference between front and rear wheel generated due to wheel slip.
The HECU checks absence of the 4WD message from the 4WD ECU for normal ABS control, and sets this code if an 4WD ECU message is not received within predefined time.The HECU checks the presence and specific contents of the 4WD1 message from the 4WD ECU, and sets this code if there is an error in 4WD ECU message1.

Enable Conditions:
a. Faults are detected if 4WD message was not received on time by the CAN controller of HECU.
b. If the 4WD ECU detected an following error and informed the HECU about it via CAN, a fault is determined.
- 4WD1 message timeout was detected by HECU
- 4WD1 data length code error was detected
- a failure of the 4WD ECU shift motor or encoder was detected
- a 4WD magnetic clutch failure was detected
- the 4WD ECU does not receive the TCS4 message any more
- the 4WD max cardan shaft torque contains faulty torque information

Fail Safe:
a. Inhibit the ABS/ESP control and allow the EBD control.
b. ABS/ESP warning lamps are activated.

Possible cause:
a. Faulty 4WD ECU



C1203
The wheel speed sensor is the essential component the ABS ECU uses to calculate vehicle speed and to determine whether wheel lock occurs. For example, rear wheel speed signal is used as a referecnce value, for vehicle speed, in front wheel drive vehicles, and if a difference between front and rear wheel speed occurs, then ABS control is performed. Wheel speed sensor is active hall-sensor type and good at temperature and noise chariteristic. Digital waveform is produced as tone wheel rotate according as hall sensor principle. Frequency of duty waveform is changed in proportion to rotation of tone wheel and HECU calculate vehicle speed by this frequency.
The ABS ECU monitors the wheel speed sensor circuit continuously. A direct current is supplied in the wheel-speed sensor by a power source in the input amplifier of the control unit. If the WSS circuit is broken, in that case a fault is detected by detecting abnormal input current. HECU cuts off the voltage supply to wheel sensor channel which had a fault and prevent vehicle's damage due to super heated harness. If one or more defects has detected, DTC code of defected wheel will be stored. Mutual short between sensors is detected by executing self diagnosis successively at corresponding wheel when ignition ON. Warning lamp is turned OFF unless additional faults are detected when the IG KEY is turned ON again.

Enable Conditions:

Case 1: a. Shorts between WSS lines and shorts to UZ can be detected by switching single WSS channels in sequence. If there is an error after end of test, a failure is recognized.
In case of a WSS power line short to V_batt, this FSA test will detect an under voltage failure. (ABS only)

Case 2: a. When the sensor current levels are out of permissible range(LOW : 7 mA, HIGH : 14 mA) for 200 ms.

Fail Safe:
Case 1. Sensor failure outside of the ABS control cycle
a. Only one wheel failure : Only the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
b. Two wheels failure : Only the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
c. More than 3 wheels failure :System down. The ABS/EBD/ESP functions are inhibited. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.
Case 2. Sensor failure inside the ABS control cycle
a. One front wheel failure : Inhibit the ABS/ESP control. Pressure is increased on a front wheel, Pressure is decreased on a rear wheel. After the ABS/ESP control, the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
b. Two wheels failure : Inhibit the ABS/ESP control. Pressure is increased on a front wheel, Pressure is decreased on a rear wheel. After the ABS/ESP control, the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
c. More than 3 wheels failure : System down. The ABS/EBD/ESP functions are inhibited. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Possible cause:
a. Open or short of Wheel speed sensor circuit
b. Inoperative Wheel speed sensor
c. Inoperative HECU



C1205
The wheel speed sensor is the essential component the ABS ECU uses to calculate vehicle speed and to determine whether wheel lock occurs. For example, rear wheel speed signal is used as a referecnce value, for vehicle speed, in front wheel drive vehicles, and if a difference between front and rear wheel speed occurs, then ABS control is performed. Wheel speed sensor is active hall-sensor type and good at temperature and noise chariteristic. Digital waveform is produced as tone wheel rotate according as hall sensor principle. Frequency of duty waveform is changed in proportion to rotation of tone wheel and HECU calculate vehicle speed by this frequency.
The ABS ECU monitors the wheel speed sensor signal continuously. This code is set when there is no wheel speed signals within 10 ms to 20 ms at a vehicle speed > 43.2 km/h or a deviation between sensors exceed the threshold or one or two wheels are at 2.75 km/h while the vehicle speed is at 12 km/h. Warning lamp is turned OFF unless additional faults are detected when the IG KEY is turned ON again, and wheel speed is more than 12 Km/h.

Enable Conditions:

Case 1: a. If one (or two) wheel are at 2.75 km/h and the other wheels are above 12 km/h for longer than 1s.
b. During driving, when the vehicle accelerates 18 km/h after a particular wheel speed gets to 2.75 km/h and stays there. At that time, If one (or two) wheel are at 2.75 km/h.
- This monitoring is performed at the following condition:
1. At the time the vehicle is accelerated to 12 km/h
2. Once after energizing the system.
3. If the vehicle was stationary for approx. 2s.
c. If one (or two) wheels are under 5 km/h and the two fastest wheels have a velocity above 12 km/h for more than 20s.

Case 2: a. No wheel speed signals within 10 ms to 20 ms at a vehicle speed > 12 m/s (43.2 km/h ).

Case 3: a. Vehicle < 100Km/h
- Difference of two wheel speeds at FL to RL/FR to RR>1.7m/s (6km/h).
- Difference of two wheel speeds at FL to FR/RL to RR>1.7m/s + 1.1m/s.
- Difference of two wheel speeds at FL to RR/FR to RL>1.7m/s + 2.2m/s.
* If at least one wheel is at 1.4m/s or lower, a wheel speed difference of adjoining wheels up to 3.3m/s(or 3.3m/s + 1.1m/s) is permitted.
b. Vehicle > 100Km/h
- Difference of two wheel speeds at FL to RL/FR to RR>(6%×Vref).
- Difference of two wheel speeds at FL to FR/RL to RR>(6%×Vref + 1.1m/s).
- Difference of two wheel speeds at FL to RR/FR to RL>(6%×Vref + 2.2m/s).
* V_ref : Vehicle Reference Speed
c. Detection filter time
- Response and detection filter time depend on the amount of the speed difference and additional conditions as shown below.
1. 18s - if fault threshold is exceeding > 1.7m/s resp.6%
2. 9s - if fault threshold is exceeding > 3.3m/s resp. 12%
3. If any wheel shows strong deceleration the fault detection filter time is not shorter than 18s.
4. If spinning wheel is detected the fault detection filter time is not shorter than 72s.
d. Fault allocation
If the exact fault location can be determined the wheel specific fault will be set. This is the case if at the time of detection the faulty wheel speed is at or below 1.4m/s.
Otherwise a general WSS_Generic fauly (C1213) is set.

Case 4: 1. Main Monitoring
a. If the maximum difference of wheel speeds related to maximum wheel speed exceeds 5%.
b. Detection filter time :
- the above conditions apply for 20s for 1 defective wheel speed sensor.
- the above conditions apply for 40s for 2 defective wheel speed sensor.
If the faulty wheel is always the same, a wheel specific wheel speed sensor fault is set, otherwise a generic wheel speed sensor fault (C1213) is set.
2. Backup Monitoring
a. If the deviation between the fastest and the slowest wheel exceeds 6% related to the fastest wheel when the velocity is higher than 50 km/h.
b. When the velocity is below 50 km/h, if the deviation exceeds an absolute value of 3km/h.
c. Detection filter time : normally 20s
- In case of a detected curve, the threshold is increased with an additional value of 4 km/h.

Fail Safe:
1. Sensor failure outside of the ABS control cycle
a. Only one wheel failure : Only the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
b. Two wheels failure : Only the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
c. More than 3 wheels failure :System down. The ABS/EBD/ESP functions are inhibited. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.
2. Sensor failure inside the ABS control cycle
a. One front wheel failure : Inhibit the ABS/ESP control. Pressure is increased on a front wheel, Pressure is decreased on a rear wheel. After the ABS/ESP control, the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
b. Two wheels failure : Inhibit the ABS/ESP control. Pressure is increased on a front wheel, Pressure is decreased on a rear wheel. After the ABS/ESP control, the ABS/ESP functions are inhibited. The ABS/ESP warning lamps are activated and the EBD warning lamp is not activated.
c. More than 3 wheels failure : System down. The ABS/EBD/ESP functions are inhibited. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Possible cause:
a. Improper installation of wheel speed sensor
b. Abnormal Rotor and wheel bearing
c. Inoperative Wheel speed sensor



C2402
The HECU supplies battery power to the electric motor with a motor relay which is controlled by the Electronic Control Unit(ECU). The electric motor pump supplies hydraulic pressure to all wheel brake calipers by operating the piston inside the pump.
The ABS ECU monitors the pump motor relay or fuse open, open or short in motor or motor lock and then sets this code if a malfunction is detected.

Case1 (Motor Relay continous off,Open,Fuse blown)
Enable Conditions:
a. If the motor relay is switched ON and motor voltage < (IGN voltage – 4.0V) continued for 100msec, the failure is detected.
Fail Safe:
a. Pressure decrease is no longer possible. (wheels block)
b. The ABS/ESP functions are inhibited and the EBD function is reduced.
c. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Case2 (Motor Lock)
Enable Conditions:
a. After the end of the actuation of the motor relay, the pump motor is still in motion and is generating a voltage during it's slowdown. The generated mortor voltage is monitored for a certain time on high level. The time depends on the supply voltage and is in the range of 300ms to 125ms. If the slow down condition isn't met, the pump is activated again and the slowdown time is measured again. This is repeated for maximum 3times. If, after the last pump activation, the pump motor slowdown time is still to short, a failure is detected.
1st actuation : 200ms
2st actuation : 1000ms
3st actuation : 3000ms
Fail Safe:
a. Pressure decrease is no longer possible. (wheels block)
b. The ABS/ESP functions are inhibited and the EBD function is reduced.
c. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Case3 (Grond loss,Motor relay continous on, Motor Short to BATT)
Enable Conditions:
a. Motor relay is switched OFF, VMR > 2.0V continued for 1sec, the failure is detected.
Fail Safe:
a. The return pump does not work correct.
b. The ABS/ESP functions are inhibited and the EBD function is reduced.
c. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Possible cause:
a. Open or short of power supply circuit (ESP2)
b. Faulty HECU



C1702
There is no hardware difference of the HECU according to the vehicle's specification, just software is changed by the vehicle parameter used for ESP control. The HECU stores a classified variant code value according to the received data(a kind of engine, engine displacement, a kind of T/M). After then the HECU read a various parameter according to the stored variant value in the memory to use for the ESP control.
The HECU checks the variant code after ignition. If a inappropriate variant code is detected or there is no variant code, a fault is detected.

Enable Conditions:
a. After power on, the HECU does not receive a valid variant code information during the configuration time.
b. HECU has no valid variant code stored in the EEPROM.
c. The receieved CAN signals does not lead to a defined and supported variant code.
d. If an ECU, which has already memorized a valid variant code information, receives a different variant code information. (at a next Power on cycle)

Fail Safe:
a. The ABS/EBD/ESP functions are inhibited.
b. The ABS/EBD/ESP warning lamps are activated.

Possible cause:
a. Replacement of PCM(ECM & TCM)
Последний раз редактировалось Que 25 апр 2012, 14:53, всего редактировалось 4 раз(а).
Соренто Классик: на 180 отрывает отрывало "дворники" от лобового Изображение
Соренто Р: пока ничего не отрывает :)
Аватара пользователя
Que
 
 
Сообщения: 961
Зарегистрирован: 18 авг 2009, 11:22
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 22 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.2TD (197 л/с), 4WD, AT, 7 мест
Год выпуска: 2010
Доп. информация: Кореец. Чип-тюнинг, No-EGR, No-DPF, Пружины Kayaba R3474 + Клаксон. Koni FSD. Распорка Полигон.

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Que » 25 апр 2012, 14:40

Мне кажется что где обрыв/кз в проводах/коннекторах.
Соренто Классик: на 180 отрывает отрывало "дворники" от лобового Изображение
Соренто Р: пока ничего не отрывает :)
Аватара пользователя
Que
 
 
Сообщения: 961
Зарегистрирован: 18 авг 2009, 11:22
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 22 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.2TD (197 л/с), 4WD, AT, 7 мест
Год выпуска: 2010
Доп. информация: Кореец. Чип-тюнинг, No-EGR, No-DPF, Пружины Kayaba R3474 + Клаксон. Koni FSD. Распорка Полигон.

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение alexleon » 25 апр 2012, 15:56

Алексей 45 писал(а):кто что думает

посмотрю свою распечатку, когда провод переднего левого датчика АБС оторвали.
Кстати поменял его в выходные - дело 20 минут. Не то, что с задним возиться. Здесь даже локер снимать не пришлось. Только АКБ вытащить, ну и колесо конечно.
другая машина
Аватара пользователя
alexleon
 
 
Сообщения: 463
Зарегистрирован: 18 май 2010, 21:30
Откуда: СПБ
Благодарил (а): 4 раз.
Поблагодарили: 5 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT
Год выпуска: 2006
Доп. информация: черный, EX (был)

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Алексей 45 » 26 апр 2012, 06:41

снял то я его без проблем пришел новый не тот :evil:
звоняца одинаково %)
а в ступице ничего сдохнуть не может???

Добавлено через 7 часов 24 минуты 32 секунды:
и где находиться блок управления абс :oops:
Возмутитель спокойствия!
Изображение
Аватара пользователя
Алексей 45
 
 
Сообщения: 7472
Зарегистрирован: 07 мар 2011, 12:59
Откуда: Курган
Благодарил (а): 134 раз.
Поблагодарили: 74 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Другая машина
Год выпуска: 2007
Доп. информация: Инфинити QX 60
Мицубиси паджеро 4 3.8 Бензин газ

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Que » 26 апр 2012, 14:12

имнип, там же где и блок абс
Соренто Классик: на 180 отрывает отрывало "дворники" от лобового Изображение
Соренто Р: пока ничего не отрывает :)
Аватара пользователя
Que
 
 
Сообщения: 961
Зарегистрирован: 18 авг 2009, 11:22
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 22 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.2TD (197 л/с), 4WD, AT, 7 мест
Год выпуска: 2010
Доп. информация: Кореец. Чип-тюнинг, No-EGR, No-DPF, Пружины Kayaba R3474 + Клаксон. Koni FSD. Распорка Полигон.

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение alexleon » 26 апр 2012, 14:25

Алексей 45 писал(а):где находиться блок управления абс

Вот здесь Тема: Загорается "ESP OFF".
Разъем как раз от него.
Ниже на Photo14 показан сам блок.

alexleon писал(а):посмотрю свою распечатку, когда провод переднего левого датчика АБС оторвали.


Вот ошибка при обрыве левого переднего датчика АБС - С1200.
Лечится заменой датчика.
-----------
Так же высветилась ошибка С1209 - обрыв правого заднего датчика, хотя датчик был заменен год назад.
Ошибка отсоединением АКБ не стирается.
Скинули ее только сканером.
Третья ошибка С1627 - ошибка 4WD CAN сигнала или ошибка связи . В системе ABS.
Сказали, что это связано с датчиками. Осталась она или нет - не знаю.
другая машина
Аватара пользователя
alexleon
 
 
Сообщения: 463
Зарегистрирован: 18 май 2010, 21:30
Откуда: СПБ
Благодарил (а): 4 раз.
Поблагодарили: 5 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT
Год выпуска: 2006
Доп. информация: черный, EX (был)

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Алексей 45 » 30 апр 2012, 05:38

а что у меня то сдохло??? :oops:

Добавлено через 2 дня 8 часов 37 минут 51 секунду:
всё поменял датчик АБС и :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Возмутитель спокойствия!
Изображение
Аватара пользователя
Алексей 45
 
 
Сообщения: 7472
Зарегистрирован: 07 мар 2011, 12:59
Откуда: Курган
Благодарил (а): 134 раз.
Поблагодарили: 74 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Другая машина
Год выпуска: 2007
Доп. информация: Инфинити QX 60
Мицубиси паджеро 4 3.8 Бензин газ

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение alexleon » 02 май 2012, 20:40

Алексей 45 писал(а):всё поменял датчик АБС

Ну вот, не так страшен АБС, как его малюют.
другая машина
Аватара пользователя
alexleon
 
 
Сообщения: 463
Зарегистрирован: 18 май 2010, 21:30
Откуда: СПБ
Благодарил (а): 4 раз.
Поблагодарили: 5 раз.
Имя: Алексей
Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT
Год выпуска: 2006
Доп. информация: черный, EX (был)

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение Que » 03 май 2012, 10:08

Алексей 45 писал(а):всё поменял датчик АБС и

ну вот и чудненько =)
Соренто Классик: на 180 отрывает отрывало "дворники" от лобового Изображение
Соренто Р: пока ничего не отрывает :)
Аватара пользователя
Que
 
 
Сообщения: 961
Зарегистрирован: 18 авг 2009, 11:22
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 22 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.2TD (197 л/с), 4WD, AT, 7 мест
Год выпуска: 2010
Доп. информация: Кореец. Чип-тюнинг, No-EGR, No-DPF, Пружины Kayaba R3474 + Клаксон. Koni FSD. Распорка Полигон.

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение krestspb » 22 май 2012, 14:25

Всем доброго времени суток.
В воскресенье был на сканере и вылезла ошибка 1702, 1627, 1234. Мастер сказал что главная проблема в ошибке 1702 (по его словам: неправильная, устаревшая прошивка блока ABS/ESP), после ее решения говорит уже надо будет дальше копать.
Кто встречался с таким? Что посоветуете?
krestspb
 
 
Сообщения: 41
Зарегистрирован: 29 мар 2011, 21:38
Откуда: Москва-Питер
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 4 раз.
Имя: Илья
Автомобиль: Sorento XM, 2.4 (174 л/с), 4WD, AT
Год выпуска: 2012
Доп. информация: Был: Sorento BL 170 л/с TOD 2007

Re: Загорается "ESP OFF"

Сообщение runner_Perm » 22 май 2012, 15:01

krestspb писал(а):неправильная, устаревшая прошивка блока ABS/ESP), после ее решения

А какого решения? Сменить прошивку, или полностью блок?
Изображение
Люби себя, чихай на всех, и в жизни ждёт тебя успех! (старый советский мультик)
"Общественное мнение заведомо ложное мнение, так как большинство людей полные идиоты " (с) Edgar Allan Poe
Аватара пользователя
runner_Perm
 
 
Сообщения: 3425
Зарегистрирован: 20 янв 2009, 14:47
Откуда: Пермь
Благодарил (а): 76 раз.
Поблагодарили: 91 раз.
Имя: Стас
Автомобиль: Sorento BL, 2.5TD (170 л/с), TOD, AT
Год выпуска: 2006
Доп. информация: Люк, Бинар 5Д-С, пружины H&R, ручное управление TOD

Пред.След.

Вернуться в Электрика и электроника (BL)

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5