BiBo
» 13 дек 2008, 22:46
Господа! Вот оффициальная страничка Mobil 1 Synthetic ATF _http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/NAUSENPVLMOMobil_1_Synthetic_ATF.asp :
Applications
Mobil 1 Synthetic ATF is formulated for use in most North American, European and Asian vehicles.
Approved for Allison C-4 applications
Exceeds JASO 1-A performance standard
Mobil 1 Synthetic ATF is also suitable for use in vehicles that specify the following fluid requirements:
Audi G 052 025-A2, G 052 162-A1
BMW LA2634
Esso LT 71141
ETL-7045E, ETL-8072B, N402
Ford* MERCON*, MERCON V, MERCON LV
All 2005 and earlier GM vehicles**
Honda ATF-Z1*
Hyundai SP-II, SP-III
Idemitsu K17
JWS 3309
Kia SP-II, SP-III
MAN 339F, V1, V2, Z1, Z2, Z3
Mazda ATF-III, ATF-MV
Mercedes-Benz 236.1, 236.2, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9
Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III
Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K
Subaru ATF
Toyota T-III, T-IV
Voith 55.6335.XX (G607, G1363),
Volvo 97340
ZF TE-ML 03D, 04D, 09, 14A, 14B, 16L, 17C
*Not recommend for CVT applications, Mercon® SP, Ford Type F
**Mobil DEXRON-VI ATF is recommended for 2006 and newer GM vehicles and improved performance in 2005 and earlier vehicles, wherever DEXRON is specified
В связи с чем постарался подобрать жижки совместимые с JASO 1-A, одобренные к Matic-J и естественно Kia SP-II, SP-III
Mobil Multi-Vehicle ATF
VALVOLINE ATF RECOMMENDATIONS
_http://store.europarts-sd.com/ATFspecguide.pdf
Castrol
_http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_ImportMV.pdf
www.liqui-moly.de
Top Tec ATF 1200
This is an automatic gear oil from the latest generation based on synthetic HC base oils in combination with the latest high-performance additives. The outstanding composition of various base oil and additive components ensures optimum stability to aging, excellent protection against wear and good friction characteristics. Top Tec ATF 1200 conforms to the requirements of numerous unit and vehicle manufacturers and guarantees perfect operation of the units even under extreme operating conditions and when exposed to large temperature fluctuations. Also suitable for extended oil change intervals.
Specifications and approvals:
GM Dexron IIIH, Mercon V, Toyota Type T, T-III, T-IV, Allison C-4, TES 295, Nissan Matic Fluid, D, J, K, Mitsubishi SP-III, Hyundai SP II, SP III, Mazda, KIA, Honda ATF Z1 (außer CVT´s), Voith H 55 6336.xx, MAN 339 Typ Z-2, MAN 339 Typ V-2, ZF TE-ML 04D, 09, 11B, 14B, 14C, 16L, 17C
LIQUI MOLY also recommends this product for vehicles for which the following specifications are required:
Chrysler ATF +3, +4, MB 236.6, BMW LT 71141, LA 2634, VW G 052 162, Volvo 97340
Available pack size: 500 ml, 1-, 5-, 20-, 60- and 205-liter plus bulk oil.
CASTROL Transmax E
Castrol Transmax E может использоваться, где требуется применение следующих спецификаций:
JASO M315 Type 1A
Toyota Type T, T-II, T-III, T-IV
Nissan Matic Fluid C, D, J
Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III
Suzuki ATF Oil and ATF Oil Special
Mazda ATF D-III and ATF M-3
Daihatsu Alumix ATF Multi
Honda ATF Z-1
Subaru ATF
Hyundai
Kia
GM Daewoo
Итого имеем: залив жидкости по DEXRON II(D или E) и III не есть правильное решение (кстати это подтверждается наблюдениями владельцев 35-х инфинити, они должны лить maticJ). Жидкость в первую очередь, должно отвечать требованию стандарта JASO 1-A, ещё точней спецификации производителя Kia SP-III (есть кстати жидкости отвечающие только Kia SP-II, но по косвенным признакам мне думается оно не совсем подходит). Сложность в том, что жижки стандарта JASO 1-A у нас достаточно большая редкость. В отсутствии коих достаточно уверенно можно пользовать "мульти-жидкости" от Mobil Multi-Vehicle ATF и VALVOLINE MaxLife ATF есть конечно и другие производители.